Сааб форум България • Виж темата - +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

+ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

На къде върви еволюцията на автомобилите

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Пон Апр 22, 2019 2:49 pm

Tesla Model S експлодира на паркинг в Шанхай, а Tesla Model X се самозапали в предградие на Питсбърг.
Само за броени часове се случиха два инцидента засягащи електромобилите на Tesla.
Паркирана на подземните паркинги в Шанхай е избухнала, причинявайки вреди на съседен автомобил.
Изтекли кадри в китайската социална мрежа Weibo показват, че няколко секунди преди взривът от колата започва да излиза бял дим.
Няма данни какво е причинило самовзривяването, но се спекулира, че става дума за проблем с батериите.
От Tesla обявиха официално, че са пратили разследващ екип в китайския град.
Междувременно в САЩ се самозапали друг автомобил на марката - Model X.
Инцидентът се случил в питсбъргското предградие Фокс Чапъл, Пенсилвания, като при него любопитното е, че въпросният автомобил се самозапалва за втори път.
Първия инцидент станал през февруари, но огънят бил бързо потушен, а автомобилът на Tesla бил отремонтиран.
Собствениците на злочестата Tesla Model X нямали такъв късмет втория път, защото електромобилът им горял в продължение на няколко часа.
Този инцидент не е коментиран от Tesla.
Анализаторите се притесняват, че може да става дума за сериозен проблем с батериите на компанията, който да наподобява този със смартфона на Samsung Galaxy Note 7. Това би довело до масово изтегляне на автомобили на Tesla и замяна на батериите им, което би нанесло сериозен финансов удар на Илон Мъск.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Чет Апр 25, 2019 3:23 pm

Шефът на американската компания Tesla Илон Мъск коментира в Twiter скорошният инцидент със самозапалването на една Tesla в подземен гараж в Шанхай.
Той обвини медиите, че използват двоен стандарт в отразяването на новини. По думите на Мъск, случаят не е отразен съвсем коректно и казва още, че ежегодно в света горят много повече автомобили с ДВГ, като вследствие на пожарите дори загиват хора, предава факти.бг.
"Над милион автомобила годишно изгарят по пътищата и над 1000 души загиват от тези пожари, но едно самозапалване на Tesla, следствие от което никой не е загинал привлича огромно внимание от страна на медиите", коментира Мъск.
Основателят на Tesla казва още, че вероятността от запалване на електромобил е с 500% по-ниска от тази да се самозапали автомобил с двигател с вътрешно горене.

"Защо за това никъде не се говори?" пита още Илон Мъск.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Пон Апр 29, 2019 3:33 pm

Гигантът Ford официално обяви, че ще инвестира 500 милиона долара в стъртъпа Rivian, който разработва електрически пикап, стигнал до предсерийни тестове.
Amazon също инвестира в Rivian, а по-рано този месец General Motors се отказа от инвестиция в компанията, като реши самостоятелно да разработва електрически пикапи и SUV модели, предава Autoclub.
Най-ценното при Rivian е платформата, върху която е изграден електрическия пикап на компанията – шасито тип „скейтборд” осигурява достатъчно място за електрическото задвижване, батериите и т.н и може да се използва за различни возила – както за пикапи, така и за SUV модели и т.н. Затова и се смята, че този проект има огромен потенциал за пазара в Северна Америка.
Базираната в Мичиган компания Rivian е основана през 2009 година и досега е набрала над 1,5 милиарда долара от инвеститори. Говорител на компанията отказа да коментира каква би била оценката на Rivian след последните инвестиции, но инвеститорският сайт Dealroom.com я оцени на 5 до 7 милиарда долара.
Пазарната оценка на Tesla е 45 милиарда долара, а на Ford – малко под 38 милиарда.
Вчера главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет обяви, че сделката с Rivian няма да се отрази на преговорите, които компанията моди с Volkswagen, за да използва архитектурата за електрически возила, дело на германския гигант.
Първите модели на Rivian – пълноразмерен пикап и SUV, трябва да влязат в производство в края на 2020 и началото на 2021 година. Тези два модела, заедно с платформите, от които се интересува Ford, ще се произвеждат в завода на Rivian в Нормал, Илинойс, който по-рано беше производствена база на Mitsubishi.
Решението на Ford да инвестира в Rivian дойде, след като GM се отказа от такава инвестиция. Агенция Reuters съобщи още пред февруари, че GM и Rivian преговарят за инвестиция в размер на половин милиард долара, но преди дни стана ясно, че преговорите са пропаднали. Също през февруари от Amazon обявиха, че компанията ще инвестира 700 милиона долара заедно с други фирми в Rivian.
От Ford поясниха, че инвестицията в Rivian е „отделен проект” от обявените по-рано от автомобилния производител инвестиции в размер на 11 милиарда долара, насочени към развитието на електрически и хибридни технологии и модели. Тази инвестиция трябва да осигури на Ford 40 хибридни и електрически модела до 2022 година.
През март VW и Ford подписаха сделка за съвместно развитие на пикапи от средния клас, а сега продължават да преговарят за разширяване на партньорството си към електрическите и автономни возила и различни мобилни услуги и функции.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Съб Май 04, 2019 1:44 pm

Компанията JAC обяви пускане на нов електрически кросоувър, който в Китай ще се произвежда съвместно с германския концерн Volkswagen.
При определени условия, батериите на електромобила ще се зареждат веднъж седмично, предава Automedia.
Кросоувърът се казва JAC iEVS4, като е оборудван със силов агрегат от 3-о поколение, който е разработен от специално подразделение на китайската компания.
От JAC не разкриват техническите характеристики на модела, но все пак съобщават, че с пробегът му е 470 км. Според инженерите на JAC, ако колата се ползва само в градски условия, тя трябва да се зарежда веднъж на 7 дни.
Литиево-йонните акумулатори имат капацитет 66 кВт/ч и са снабдени с блок за течно охлаждане, благодарение на който работната температура се движи в диапазона 10-35 градуса. Зареждането на батериите от 30 до 80% отнема 30 минути, а за попълване на пробег от 80 км са нужни само 10 минути. Официално обявеният ресурс на акумулаторите е 1 000 000 км.
На местния пазар JAC iEVS4 излиза в 4 нива на оборудване, като топ-версиите ще получат всички познати електронни асистенти. Освен това, кросоувърът ще бъде оборудван с мултимедиен комплекс с операционна система от ново поколение, която позволява с гласови команди да се управляват не само звука и навигацията, но и климатика.
Според стратегически план на JAC Motors, през 2025 г. около 30% от продаваните модели на пазара в Китай трябва да бъдат електрически.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Вто Май 07, 2019 3:03 pm

Компанията JAC обяви пускане на нов електрически кросоувър, който в Китай ще се произвежда съвместно с германския концерн Volkswagen.
При определени условия, батериите на електромобила ще се зареждат веднъж седмично, предава Automedia.
Кросоувърът се казва JAC iEVS4, като е оборудван със силов агрегат от 3-о поколение, който е разработен от специално подразделение на китайската компания.
От JAC не разкриват техническите характеристики на модела, но все пак съобщават, че с пробегът му е 470 км. Според инженерите на JAC, ако колата се ползва само в градски условия, тя трябва да се зарежда веднъж на 7 дни.
Литиево-йонните акумулатори имат капацитет 66 кВт/ч и са снабдени с блок за течно охлаждане, благодарение на който работната температура се движи в диапазона 10-35 градуса. Зареждането на батериите от 30 до 80% отнема 30 минути, а за попълване на пробег от 80 км са нужни само 10 минути. Официално обявеният ресурс на акумулаторите е 1 000 000 км.
На местния пазар JAC iEVS4 излиза в 4 нива на оборудване, като топ-версиите ще получат всички познати електронни асистенти. Освен това, кросоувърът ще бъде оборудван с мултимедиен комплекс с операционна система от ново поколение, която позволява с гласови команди да се управляват не само звука и навигацията, но и климатика.
Според стратегически план на JAC Motors, през 2025 г. около 30% от продаваните модели на пазара в Китай трябва да бъдат електрически.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Сря Май 08, 2019 3:49 pm

Автопилотът на Tesla е причинил смъртта на американец, чието семейство съди компанията на Илон Мъск.
През март 2018 г. инженерът от Apple - Уолтър Хоанг, кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Всъщност "кара" е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него, предава факти.бг.
Колата ускорява до 114 километра в час, а след това се обърква заради лоша маркировка и се разбива в мантинелата, убивайки шофьора си. Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.
През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.
“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.
Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 г. бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“. Уолтър Хоанг е вярвал в това.
А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.
Според списание Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията. Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 г., а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Сря Май 15, 2019 3:05 pm

Smart започва подготовката си за цялостното преминаване към електрическа тяга.
От следващата година немската марка ще произвежда само електрически автомобили и няма да дистрибутира продуктите си в Северна Америка, предава Autoclub.
За да отбележи новото начало, Smart лансира супер лимитирана серия от 21 автомобила, последните от бранда, които ще използват двигател с вътрешно горене.
Возилата са от серията ForTwo и ще разполагат със специален екстериорен цвят като подобна цветова схема ще е налице и в интериора. Машините са с дизайн от индустриалния гуру Константин Гърчич.
Производството ще започне през август тази година, а от Smart все още не разпространяват детайли относно цените и достъпността на колите. Точната бройка от 21 автомобили идва от години на съществуване на Smart до момента.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Пон Май 20, 2019 3:23 pm

Skoda ще постави началото на електрическото си бъдеще съвсем скоро.
Чехите ще извадят изцяло електрическа версия на мъника си Citigo, която ще получи официалното название Citigo-e iV, предава Autoclub.
Въпреки сериозната промяна в задвижването си, возилото на практика се базира на сегашното поколение на Citigo. Производителят обещава мобилност с едно зареждане на батериите в рамките на около 300 километра. Засега не знаем дали тази цифра е измерена по стандартна WLTP или NEDC.
Засега нямаме данни и относно максималната мощност на електричката. Говори се за 81 к.с. и 210 Нм въртящ момент, които би трябвало да са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 12.4 секунди.
Официалният дебют на серийния електрически Citigo е насрочен за 23 май тази година. Събитието ще се проведе в Братислава, където ще въдим също така и плъг-ин хибридната версия на флагмана Superb.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIKauto » Вто Май 21, 2019 3:08 pm

Руските компактни електромобили ZЕТТА ще струват едва 7000 долара, а производството им ще стартира този декември.
Дo ĸpaя нa гoдинaтa в Toлиaти, Cтaвpoпoлcĸи paйoн, зaпoчвa cepийнoтo пpoизвoдcтвo нa pycĸитe изцялo eлeĸтpичecĸитe гpaдcĸи eлeĸтpoмoбили ZЕТТА, предава Kaldata.
Eлeĸтpoмoбилът e cъздaдeн oт гpyпaтa ĸoмпaнии ZЕТТА, в ĸoятo ca вĸлючeни фиpми c paзличeн пpoфил – инжeнepинг, cъздaвaнe нa пpoтoтипи, пpoизвoдcтвo и дocтaвĸa нa peзepвни чacти.
Koмпaĸтният eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил ZЕТТА имa тpи вpaти, a в ĸyпeтo имa мяcтo зa чeтиpи дyши, нo aвтoмoбилът e cъc cъвceм мaлĸи paзмepи и вepoятнo в нeгo мoгaт ĸoмфopтнo дa ce paзпoлoжaт caмo двaмa дyши.
Щe ce пpeдлaгaт вepcии ĸaĸтo c пpeднo, тaĸa и cъc зaднo пpeдaвaнe. B зaвиcимocт oт мoдифиĸaциятa щe ce пpeдлaгaт aĸyмyлaтopни блoĸoвe c ĸaпaцитeт oт 10 КWh дo 32 КWh. Πpoбeгът c eднo зapeждaнe cъoтвeтнo e oт 200 дo 560 ĸм. Maĸcимaлнaтa cĸopocт дocтигa 120 ĸм/ч.
Bзaимoдeйcтвиeтo c вcичĸи ocнoвни cиcтeми нa ZЕТТА ce ocъщecтвявa c пoмoщтa нa плocъĸ ceнзopeн eĸpaн в цeнтpaлнaтa чacт нa тaблoтo. Haлични ca ĸлимaтиĸ и възмoжнocт зa oтдaлeчeнo oтĸлючвaнe и зaĸлючвaнe нa eлeĸтpoмoбилa. Гaбapитнитe paзмepи ca 1600 × 3030 × 1760 мм.
„Πpoeĸтиpaнeтo нa ĸoнвeйepa зa cepийнoтo пpoизвoдcтвo нa ZЕТТА зaпoчнa пpeз 2018 гoдинa. Ceгa ce изгpaждaт xaлeтaтa и ce пocтaвя oбopyдвaнeтo въpxy пpoизвoдcтвeнитe плoщaдĸи нa Toлиaти“, cъoбщaвaт pycĸитe мeдии.
Πpeдпoлaгa ce, чe цeнaтa нa eлeĸтpичecĸия aвтoмoбил ZЕТТА щe зaпoчвa oт 450 000 pyбли (oĸoлo $7000). Πлaниpaнo e пpoизвoдcтвoтo нa дo 15 000 eлeĸтpoмoбилa ZЕТТА гoдишнo.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Предишна

Назад към Технологии в автомобилостроението

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта