Формула 1 сезон 2019

Всичко за Формула 1, WTCC, WRC, Drag,Drift и др.

Re: Формула 1 сезон 2019

Мнениеот NIKauto » Нед Апр 28, 2019 7:01 am

Валтери Ботас спечели хаотичната квалификация за Гран при на Баку с рекордна обиколка, следван от своя съотборник Люис Хамилтън. Ферари стъпиха накриво, след като Шарл Леклер направи нелепа катастрофа, а в проточилата се твърде дълго квалификационна сесия, влошаващите се условия на пистата като че ли попречиха на Фетел да реализира показаната по-рано скорост на Скудерия.
Така Мерцедес си осигуриха първия ред, а на втория до Фетел се нареди Макс Верстапен. На трети ред се получи интересна комбинация от Серхио Перес с Рейсинг Пойнт и Даниил Квят с Торо Росо. Зад тях се оформи ред от новобранци с Ландо Норис за Макларън и Антонио Джовинаци за Алфа Ромео. Топ 10 оформиха Кими Райконен с Алфа Ромео и Шарл Леклер с Ферари.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: Формула 1 сезон 2019

Мнениеот NIKauto » Вто Апр 30, 2019 7:19 am

Пилотът на Мерцедес Валтери Ботас напълно заслужено спечели днешната Гран При на Азербайджан, четвърти кръг от сезон 2019 във Формула 1. Финландецът се справи с офанзивата на съотборника си Люис Хамилтън, не се огъна и при атаката на британеца в последната обиколка, и грабна победата в Баку. Това донесе на Валтери и първото място в класирането при пилотите, измествайки Люис от върха с една точка.
Силният старт на Ботас в шампионата започва леко да напомня на шампионската кампания на Нико Розберг. Тогава през 2016 година германецът успя да влезе под кожата на тогавашния си съотборник в Мерцедес Хамилтън и спечели световната титла с пет точки преднина в края на сезона.

Днешният триумф на Мерцедес е четвърта поредна двойна победа за тима от началото на шампионата - няма друг отбор в историята на Формула 1, който да е постигал това. На другия полюс днес бяха основните преследвачи на шампионите Ферари и Ред Бул. Себастиан Фетел нямаше шанс за нищо повече от третото място на почетната стълбичка, където за пореден път да изслуша химна на Германия, но не в негова чест, а в този на Мерцедес.

Четвърти остана Макс Верстапен, който имаше няколко пика в представянето си, но се загуби в общата картина на надпреварата и дори за миг не успя да притесни Себастиан относно третата му позиция. Новият пилот на Ферари Шарл Леклер не успя да се отърси от вчерашната си груба грешка. Днес монегаскът не стигна до очаквания от много хора подвиг с алтернативната си стратегия и от осма стартова позиция успя да си пробие път едва до петото място на финала. Утешителната награда днес за него е спечелената допълнителна една точка за най-бързата обиколка в самия край на състезанието с нови гуми.

Вчерашната квалификация за днешната Гран При на Азербайджан се разви по напълно неочакван сценарий. От първата петъчна тренировка до втората фаза от квалификацията новият пилот на Ферари Шарл Леклер доминираше с недостижимо темпо за конкурентите си. Точно когато обаче младият монегаск започна да се чувства прекалено комфортно по сложната конфигурация на уличното трасе в Баку, дойде и първата му голяма грешка с червения болид. Шарл се заби в предпазните ограждения на осми завой и не успя да вземе участие в третата фаза. Така пилотът от Монако стартира от десета позиция днес.
От катастрофата на Леклер, дългото прекъсване и падането на температурата на асфалта най-добре се възползва не Люис Хамилтън, който се е доказал в подобни сложни ситуации, а съотборникът му Валтери Ботас. Финландецът остави Люис на втора стартова позиция в последния момент, а Себастиан Фетел от Ферари пропадна до третата позиция.
Валтери Ботас не направи най-добрия старт, но удържа на атаката от страна на съотборника му Хамилтън. Зад скоростните кутии на двата мерцедеса се залепи Фетел, но германецът нямаше място, от където да пробва атака на първите две позиции.
Изненадата след старта дойде от мексиканския пилот на Форс Индия Серхио Перес, който без проблеми се справи със звездата та Ред Бул Макс Верстапен за четвъртото място.

До седмата обиколка стартиралият от осмо място Шарл Леклер от Ферари вече се придвижи до петото място. Ботас продължава да води колоната с комфортна преднина пред Люис от близо четири секунди. Трети е Фетел, който обаче вече изостава на десет секунди от лидера.
В 14-ата обиколка първи от лидерите в бокса влезе Фетел. Германецът губеше драстично време с най-меките гуми и се върна на трасето с медиум.
В 16-ата обиколка Ботас последва Себ в бокса. Финландецът получи възможност да смени гумите си преди Люис. Британецът трябваше да изчака обиколка и след като се върна на пистата, бе отново зад Валтери.
В 17-ата обиколка Леклер е лидер в надпреварата, като роденият пилот в Монако все още не е спирал за нови гуми заради различната си стратегия.

В 32-рата обиколка гумите на лидера Леклер го продадоха и пилотът на Ферари влезе в бокса. Очаквано връщането му на пистата го прати на пета позиция зад четвъртия Макс Верстапен и съотборника му Фетел, който се движи трети.
39-ата обиколка Пиер Гасли отпадна от състезанието в Баку след технически проблем в спирачната система на болида на Ред Бул.
В последната обиколка Хамилтън атакува Ботас, но допусна неочаквана грешка, която го остави на втората позиция до финала. Валтери напълно заслужи победата си днес в Баку след много силното представяне във вчерашната квалификация и безгрешно пилотиране днес. Така финландецът излезе начело в класирането при пилотите, изпреварвайки съотборника си Люис с една точка.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: Формула 1 сезон 2019

Мнениеот NIKauto » Нед Май 12, 2019 3:11 pm

На старта в Гран При на Испания, петъ кръг от сезон 2019 във Формула 1, стана наистина горещо. Хамилтън реагира най-добре и успя да изпревари съотборника си Ботас още при спирането за първи завой. От случилото се опита да се възползва Фетел, който също атакува Валтери с много силен старт, но финландецът не му остави място и Себ не успя да спечели второто място. Защитата на Ботас принуди германския пилот на Ферари да излезе извън пистата и да мине през зоната на сигурността, което доведе до загуба на третото му място от Макс Верстапен. Така холандският пилот на Ред Бул вече е трети, а Фетел и другият пилот на Скудерия Леклер са четвърти и пети.
Вчера финландският пилот на Мерцедес Валтери Ботас стигна до трети пореден полпозишъна в петия кръг. Валтери направи феноменална квалификационна обиколка и след финала й бе по-бърз от съотборника си Люис Хамилтън с повече от 0.6 секунди. Втори стартира Хамилтън, трети бе Фетел, следван от Верстапен и петия Леклер.
До 7-ата обиколка Ботас успя да се отърси от слабия старт в надпреварата край Барселона и започна да записва най-добрите обиколки. Това помогна на водача в шампионата да се доближи до лидера Хамилтън на две секунди.
До 10-ата обиколка Леклер успя да влезе в DRS зоната на Фетел и се залепи за задното крило на съотборника си, като само въпрос на време е да го изпревари.
В 12-ата обиколка Шарл успя да мине пред Себастиан на правата, след като бе пропуснат от германеца, и вече е четвърти, а Фетел пети.
Разговорът по радиото между Фетел и отбора на Ферари бе пуснат със закъснение. В него стана ясно, че Себастиан, който губеше скорост заради плоско петно на предната си дясна гума, сам предлага да пусне съотборника си Леклер.
В 21-вата обиколка заради проблема в предната си гума Фетел поиска да влезе за смяна на сликове, знаейки, че ще загуби много позиции. В следващия тур Себ влезе за смяна на гуми от пета позиция и се върна на трасето едва десети.
В 26-ата обиколка и другият пилот на Скудерия мина през бокса за смяна на гуми. На болида на Леклер обаче бяха монтирани твърдите гуми на Пирели, което показа желанието на италианския тим за промяна в стратегията. Шарл се върна на четвърта позиция, точно пред съотборника си Фетел.
В 27-ата обиколка Ботас стана първият пилот на Мерцедес със спиране в бокса. Финландецът се върна отново на втора позиция зад лидера Люис. Британецът направи същото следващата обиколка и се върна на пистата отново като водач на колоната.
Грешките в управлението на отбора на Ферари явно нямат край. След като забавиха Леклер в първата част от състезанието зад Фетел, сега повтарят сценария, но в обратен ред. Себастиан е с по-меките гуми и в напълно различна стратегия, Шарл е много по-бавен с твърдите сликове и въпреки това продължава да го бави. По този начин двамата взаимно си пречат и след средата на надпреварата нямат сериозен шанс за по-челно класиране.
В 41-вата обиколка Фетел влезе за втори път за чисто нови медиум сликове на Пирели. С тях германецът ще се опита да се върне в челото, след като сега се върна на едва шета позиция.
В 46-ата обиколка за втори стоп мина и вторият Ботас.
В следващата обиколка се стигна до инцидент между Ландо Норис от Макларън и канадския пилот на Форс Индия Ланс Строл. Това доведе до излизане на колата на сигурността на пистата, което промени и стратегиите на някои пилоти.
От тази възможност се възползва Шарл Леклер, който веднага смени старите си гуми хард с нови, меки. Зад колата на сигурността втори бокс направи и лидерът Хамилтън. Британецът безпроблемно се върна като лидер на колоната.
Състезанието в Испания бе рестартирано в 53-ата обиколка. Хамилтън не даде шанс на преследвачите си, като Ботас остана втори, трети е Верстапен и четвърти е Фетел. Леклер не успя да реагира по най-добрия начин и бе атакуван от Пиер Гасли. Шарл обаче блокира успешно Гасли и запази петата си позиция.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Re: Формула 1 сезон 2019

Мнениеот NIKauto » Вто Май 21, 2019 5:43 am

Една от легендарните фигури в историята на Формула 1 Ники Лауда почина късно вечерта в понеделник. Австриецът си отиде от този свят на 70-годишна възраст, като семейството му разкри, че си е отишъл тихо в съня си.
Бившият пилот на Ферари дълго време се бори с тежки здравословни проблеми, а през лятото на миналата година претърпя и трансплантация на бял дроб. За последно той беше хоспитализиран през януари тази година заради грипна инфекция.
Той веднъж пребори смъртта преди почти 43 години. Тогава по време на състезанието за Голямата награда на Германия неговият болид се забива с над 200 км/ч в оградата на пистата "Нюрбургринг" и избухва в пламъци. Лауда е изваден почти минута по-късно.
Каската му е разцепена, пораженията са огромни, а изгарянията са изключително тежки. Пилотът е настанен в болница, където свещеник му взима последно причастие, тъй като лекарите не дават големи шансове за оцеляването му. Но Лауда надлъгва смъртта на 1 август 1976 г.
И не само това, но дори се връща като пилот на пистата и печели куп състезания. Той има една титла преди зловещата катастрофа, а след нея става още два пъти световен шампион - през 1977 и 1984 г. Винаги след това австриецът носи червена шапка с обяснението, че иска, когато хората си говорят с него, да го гледат в очите, а не в обгорелия му скалп и белезите по главата.
В последните години проблемите със здравето му зачестиха, а огромна роля за това има именно тази ужасяваща катастрофа. Той претърпя две бъбречни трансплантации, както и въпросната белододробна такава. Той имаше и нискобюджетна авиокомпания, която обаче бързо продаде, след като се стигна до катастрофа с 223-има загинали.
МИР НА ПРАХА МУ.
България се напълни със поп Кръстьовци-Дяконе.
От добри приятели стават само добри предатели.
NIKauto
Ляга и става с форума
 
Мнения: 188
Регистриран на: Пон Яну 07, 2019 9:40 am

Предишна

Назад към Моторспорт

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта