+ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

На къде върви еволюцията на автомобилите

Модератори: DrakonSSon, NIK, WhitePower, fory79

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 31 Окт 2017, 17:59

Услугата Spark позволява споделено пътуване в София с електроавтомобили.

От началото на тази седмица в София започна работа нова услуга, която позволява на всеки с валидна шофьорска книжка (включително и чужденци) и поне година стаж зад волана да наеме електромобил VW e-up! през мобилно приложение и да го използва срещу определена такса, съобщават от в. "Капитал" и Mobile Bulgaria.
Системата се казва Spark и е дело на смесено литовско-българско предприятие.
Приложението показва къде има автомобили, които са разположени на ключови места в центъра на София, а наемането и освобождаването им става в синя/зелена зона (там се паркира безплатно) и на специално обособени места. В началото с налични 25 автомобила, а до 6 месеца броят им трябва да достигне 50. Според изявление за “Капитал” компанията има до няколко години автомобилите да се увеличат до 300.
Чрез приложението потребителите могат да видят кои автомобили са свободни и след това с него ги резервират безплатно за период от 15 минути. Наемът на електромобил през Spark може да варира от няколко минути до няколко дни.
Цената се определя на минута, а първите 12 са включени в първоначалната такса от 3,48 лв. Всяка следваща минута се таксува по 0,29 лв., а цената за наем на електромобил за 24 часа е фиксирана на 57 лв.

Според компанията услугата ще струва до 30% по-евтино от такси, особено при по-дълго ползване. В допълнение условията на Spark са по-добри от тези услугите за наем на коли, защото таксата от 57 лв. включва и безплатно зареждане във всички 34 станции на “Елдрайв” в София. Максималният пробег на VW e-up! с едно зареждане е около 160 километра.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 03 Ное 2017, 17:42

Последното тримесечие донесе рекордни загуби на американския производител на електромобили Tesla.
В допълнение, компанията обяви, че отлага пускането на седана Model 3.
Чистата загуба на Tesla за периода юли-септември 2017 г. възлиза на $619,4 млн., или $3,70 на акция, в сравнение с $21,9 млн. печалба, или 14 цента на акция, за същия период на миналата година.
Приходите на компанията за тримесечието са се увеличили с 30% до $2,98 млрд. След обявяване на финансовите резултати за тримесечието, акциите на Tesla поевтиняха с 5%, предаде Ройтерс, предава technews.bg.
Същевременно, резервът на Tesla се е увеличил през тримесечието от 3,04 до 3,53 млрд. долара. За да привлече нови средства, компанията е продала дълг за 1,8 млрд. долара, като е изплатила 325 млн. долара по вече взети кредити.
Капиталовите разходи на Tesla за отчетния период възлизат на $1,1 млрд., а през текущото тримесечие ще бъдат похарчени още $1 млрд. в производството на батерии.
Tesla отлага старта на продажбите на седана Model 3 с три месеца с обяснението, че по-рано й е било трудно да определи колко време ще отнеме отстраняването на тесните места в производството. Проблемът, в частност, е в линията за асемблиране на модула с батерията в завода в Невада.
Съгласно новия план, обемът от 5000 електромобили на седмица ще бъде достигнат към края на първото тримесечие на 2018 г. До момента са поръчани над 500 000 броя от седана срещу депозит. Цените на Model 3 започват от $35 000, или два пъти по-малко от флагмана Model S.
Tesla поставя ударението върху вертикалната интеграция, като се надява да извлече полза от батериите собствено производство и директните продажби на електромобили на крайни потребители.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 06 Ное 2017, 18:22

BMW, Daimler, Ford и Volkswagen съобщиха, че ще изградят съвместната европейска мрежа за зареждане на електромобили.
IONITY – Паневропейска мрежа от високоскоростни станции за зареждане на електрически автомобили за пътуване на дълги разстояния.
Съвместно предприятие, което ще изгражда мрежа от високоскоростни станции за зареждане High-Power- Charging (HPC) започва дейност IONITY ще въведе и ще обслужва около 400 станции за бързо зареждане на основните Европейски магистрали до 2020 Изграждането на 20 станции в редица европейски страни вече стартира Капацитетът на зареждане от до 350 kW дава възможност да се намали значително времето за зареждане в сравнение със съществуващите системи. Мултибранд съвместимост с настоящи и бъдещи поколения електрически автомобили, благодарение на Комбинираната система за зареждане Combined Charging System (CCS).
BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group с Audi и Porsche днес обявяват началото на съвместното предприятие IONITY, което ще разработи и въведе мрежа от станции за високоскоростно зареждане High-Power Charging (HPC) за електрически автомобили в Европа.
С пускането на близо 400 HPC станции до 2020, IONITY ще направи пътуването на дълги разстояния по-лесно и ще отбележи важна стъпка в развитието на електрическите автомобили. Базираната в Мюнехн, Германия съвместна компания се ръководи от Михаел Хайеш, главен изпълнителен директор и Маркус Грол, главен оперативен директор, като екипът ще се разшири до 50 души до началото 2018.
“Първата паневропейска HPC мрежа има важна роля в развитието на пазара на електрически автомобили. IONITY ще работи за нашата обща цел да осигури на клиените бързо зареждане и възможност за дигитално разплащане, с което да улесни пътуването на дълги разстояния,” казва Херше.
Изграждането на 20 станции за зареждане започва през 2017 г.
Общо 20 станции ще отворят още тази година, разположени на централни пътища в Германия, Норвегия и Австрия на разтояние от 120 км, с партньорството на Tank & Rast”, “Circle K” и “OMV”. През 2018, мрежата ще се разшири с повече от 100 станции, всяка от които ще даде възможност на множество кленти, собственици на различни марки автомобили да зареждат едновременно.
С капацитет от до 350 kW на всяка точка на зареждане, мрежата ще използва европейския стандарт за зареждане Combined Charging System, за да намали значително времето за зареждане в сравнение със съществуващите системи. Бранд-агностичният подход и широкото европейско разпространение се очаква да направят електрическите автомобили по-привлекателни.
Инвестицията подчертава ангажираност на участващите производители в развитието на електрическите автомобили и разчита на международното сътрудничество между индустрийте.
Партньорите, BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group, имат равен брой акции в съвместното предприятие, докато другите автомобилни производители са поканени да разширят мрежата.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 06 Ное 2017, 18:24

Българите рядко купуват нови автомобили. Какво ще стане, ако тази тенденция се прехвърли и към електромобилите?
В днешно време колите, задвижвани от електромотори са доста скъпи, способностите им правят пътуването от София до морето бавно, а за капак - зарядната мрежа не е добре развита у нас. Освен това не всички марки имат представителства в България, а това затруднява поддръжката.
Въпреки това електромобилите имат и редица предимства, а покупката на кола на старо може да е по-добра идея, отколкото си мислите.
Ето кои са плюсовете от покупката на каран електромобил:

1. Цената
Всички коли, без значение от системата им за задвижване поевтиняват, когато се върнат отново на пазара. Що се отнася до електромобилите, то цената на Nissan Leaf на старо е 3 пъти по-ниска спрямо тази, която ще трябва да платите, ако си купите нов автомобил. Изключение от правилото за бързо и голямо поевтиняване са Tesla Model S и Tesla Model X, които продължават да "държат" цена.

2. Евтино гориво
Зареждането на електромобилите излиза много по-евтино, отколкото с бензин или дизел. Всъщност, ако живеете в София и ходите всеки ден на работа, то с електромобил може да спестите над 1000 лева на всеки 25 000 километра.

3. Евтина поддръжка
Собствениците на електромобили могат да забравят за смяната на масло, въздушни филтри, купуването на антифриз, свещи, съединител и ремъци. Множество от механичните части при стандартните коли липсват при електромобилите - например, те нямат ауспух или гърне.

За жалост, към този момент покупката на електромобил втора ръка е един сериозен недостатък.

Големият минус е, че старите електромобили имат малък обсег. Средно те могат да изминат 160 см с едно зареждане. В повечето случаи колите не разполагат и с технология за бързо зареждане. Ситуацията с батериите също може да е проблем. Повечето производители им дават гаранция от 100 000 км, като няма да е проблем да се направят и 150 000 километра. Най-новите модели имат батерии, издържащи 250 000 км и дори 300 000 километра. С течение на времето и с нарастване на пробега е сигурно, че батериите ще стават все по-износени, което ще окаже неблагоприятно действие върху максималния обсег на електромобила. Комплект нови батерии струва над 20 000 лева.

При всички положения обаче, плюсовете са повече, а покупката на електромобил на старо ще става все по-привлекателна за българите през идните години. Дебютирането на достъпните Opel Ampera-e и Tesla Model 3 до края на десетилетието ще повлия на пазара на старо в началото на 20-те години на нашия век.

Много вероятно е след 2025 година да срещаме все повече електромобили в родните сайтове за продажба на старо. До тогава обаче дори и там колите на електричество ще останат екзотика.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 07 Ное 2017, 18:44

Илон Мъск е оптимист за развитието на системите за автопилот и обеща скоро да разкрие подробности за проекта на Tesla.
Системите за автономно управление на автомобили вече достигат възможностите на човека, заяви шефът на Tesla Илон Мъск, коментирайки миналата седмица финансовите резултати на компанията за електромобили, предава technews.bg.
По неговите думи, разработваният в момента автопилот на Tesla е напълно съпоставим с човека. Той увери, че с днешните технически средства компанията може да постигне човешко ниво на управление. Илон Мъск обеща скоро да разкрие допълнителна информация за автопилота и допълни, че е оптимист за развитието в това направление.
Внедряването на системи за автопилот се бави, поради отсъствие на необходимите закони, поясни Мъск, цитиран от Neowin.com.
Според него, при използване на пълноценна система за самоуправление по обществените пътища, регулаторът може да изисква по-голям гаранция за сигурността от показателите на средностатистическия шофьор – с 50%, 100% и дори 1000% повече, казва Илон Мъск.
Същевременно, Tesla понесе сериозни загуби през третото тримесечие на годината, възлизащи на $671,16 млн. При това приходите на американския производител на електромобили се покачиха с 30% спрямо същия период на миналата година, достигайки $2,98 млрд.
Илон Мъск призна, че все още Tesla не успява да постигне планирания обем на производство на народния електромобил Model 3, но увери, че компанията прави всичко възможно да отстрани проблемите. Паралелно с това Tesla работи по други проекти – в частност, коментираната система за автопилот.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 13 Ное 2017, 17:59

Според слуховете култовият Beetle може да се завърне като доста способен електромобил със задно предаване.

Според британските медии електромобилът ще е разположен на платформата MEB, а най-важното е, че двигателят му ще бъде разположен отзад.

По този начин бъдещият Beetle би бил много по-истински духовен наследник на своя прародител, отколкото бяха последните няколко генерации.

Дали обаче наистина ще видим електрически Beetle е доста несигурно. От една страна Volkswagen обещаха широка гама от електромобили. От друга обаче потвърждение липсва, а сегашната генерация Beetle се "радва" на доста слаб интерес.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 13 Ное 2017, 18:00

Новосъздадената компания Rice Advanced Engineering Systems and Research (RAESR) разработи уникален по рода си хиперкар.
Иновацията се нарича Tachyon Speed, а името е заимствано от частицата Тахион, която никой все още не е виждал, но теоретично се смята, че Тахионите са елементарни частици, движещи се по-бързо от светлината. Названието е много амбициозно, какъвто всъщност е и самият проект. Новият хиперкар е събрал в себе си редица иновационни технологии и смели технически решения, предава technews.bg.
Първото от тях е наличието на шест електрически двигателя в автомобила. Системната им мощност е 1 250 к.с., а максималният въртящ момент е просто потресаващ - 4 448 Нм. Предаването, естествено е и на четирите колела. Втората сериозна иновация е коефициентът на въздушно съпротивление.
Той не е никак малък - 0.39 Cd, но това се прави с цел да се увеличат максимално силите на натиск действащи на автомобила. При по-високо скорости се активират автоматични аеродинамични елементи в задната част на колата, които още повече увеличават силата на натиск.
Третата основна новост е слабо разпространената тандемна схема за водача и пасажери, като те могат да се настанят на местата си, след като цялата предна част на автомобила бъде отворена. Tachyon Speed тежи 1 388 килограма. Ускорението до 100 става за под 3 секунди, а максималната скорост е 386 км/ч. Автономният пробег на автомобила пък е 241 километра. Предвижда се малко серийно производство, което автоматически означава, че цената в щатски долари ще е с шест нули.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 15 Ное 2017, 18:01

Следващото поколение на Opel Corsa ще има изцяло електрическа версия, съобщава Auto Express.
Прототип на модела ще бъде показан през 2019-а, а продажбите ще започнат през 2020 г., предава факти.бг

Новият Opel на ток ще се бори за клиенти с VW e-UP!, Renault Zoe и Nissan Leaf. Corsa EV ще положи началото на цялостна електрификация на гамата на немската марка, която наскоро стана собственост на PSA.
Френският концерн обяви амбициозен план за преструктурирането на Opel, който предвижда всички модели да получат напълно електрически версии до 2024 г. След Corsa идва ред на кросоувъра Grandland X, който ще получи хибридна модификация с възможност за зареждане от битовата мрежа.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот DrakonSSon » 17 Ное 2017, 16:29

Tesla Roadster: 10 000 Нм, ускорение до 96 км/ч за 1,9 секунди
Електрическият модел бе представен като най-бързият сериен автомобил на планетата
Компанията Tesla официално представи новото поколение на модела си Roadster. Американският производител на електромобили определи двувратката като „най-бързия сериен автомобил на планетата”.
Tesla Roadster е оборудван с три електомотора, като два отговарят за връщането на колелата на задната ос, а един – на предната. Сумарната мощност на двигателите не се съобщава, но е известно, че те се захранват от батерии с капацитет 250 кВт/ч., а максималният им въртящ момент е 10 000 Нм.
Ускорението от 0 до 96 км/ч (60 мили по американския стандарт) отнема 1,9 секунди, а до 160 км/ч – 4,2 секунди. Разстоянието от четвърт миля двувратият модел преминава за 8,8 секунди, а максималната скорост превишава 400 км/ч.
Според представители на Tesla Motors, в градски условия електрическият модел може да измине до 992 км. Първите бройки от колата ще бъдат доставени на клиентите през 2020 г., като засега няма яснота за цените.
Изданието Motor1 твърди, че те ще стартират от 200 000 долара, а предплатата е минимум 50 000 долара. Компанията ще пусне 1000 специални Roadster, които ще се казват Founders Series. Всеки един от тя ще струва 225 000 долара, като депозитът за тях е в размер на 100%.
Сааб за мен не е само една кола, тя ми помогна да се запозная с приятел, тя ме накара да заобичам автомобилите и свободата която те ни дават!
Не е важно дали караш Сааб, важно е той да е в сърцето ти и да вярваш в неговата философия... :)
Аватар
DrakonSSon
 
Мнения: 1345
Регистриран на: 15 Мар 2013, 16:31
Местоположение: Казанлък
пилот на: 9-5 SE MY 1998 2.0t 150 к.с.+

Re: +ЕЛЕКТРОМОБИЛИ-

Мнениеот NIK » 20 Ное 2017, 18:06

Tesla показ своя камион, но и загатна, че работи върху гигантски пикап.
Машината ще е не по-малко впечатляваща от също така анонсирания нов Roadster, като на този етап знаем само част от важните детайли. Една от най-интересните цифри касае ускорението от място до 100 км/ч, което не е особена важна характеристика в този сегмент, предава autoclub.bg
Все пак, когато не е с прикачено ремарке, влекачът ще дръпне от място до 98 км/ч за пет секунди, превръщайки се в по-бърза машина от Alfa Romeo Giuliа и куп по-малки спортни коли. Ако пък се постави и напълно натоварено ремарке, времето за спринта ще бъде около 20 секунди - абсолютно недостижим рекорд за който и да е дизелов камион.
С едно зареждане на батериите догоре, влекачът ще изминава до около 800 километра при магистрална скорост, като изключително много тук помага аеродинамиката. По думите на калифорнийския производител, коефициентът на въздушно съпротивление на камиона е по-добър от този на Bugatti Chiron. Около 80 процента от енергията в батериите ще се възобновява за само 30 минути при бързо зареждане, което ще позволи на машината да изминава до над 1000 километра за ден - отново по-добра стойност от дизеловите еквиваленти.
Засега няма информация за цената, като Tesla споменава единствено, че фирмите ще могат да спестят около 200 000 долара за един милион мили от гориво. Предварителни поръчки вече се приемат срещу депозит от 5000 долара, а производството ще стартира през 2019 г.
По време на презентацията Илон Мъск показа и скица на огромен пикап, на който може да се натовари друг автомобил.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Технологии в автомобилостроението

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта