Проблемите на дизел 2,2

Въпроси и отговори, свързани с общо технически идеи и проблеми на всички модели. Избор на сервиз, подобряване на аудио системи и т.н.

Модератори: DrakonSSon, NIK, WhitePower, fory79

Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот NIK » 19 Мар 2013, 18:23

Изображение
Вихрови клапи даже са доста добре
Изображение
тези се вижда как леко за замърсени като се почистят колата литва
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот NIK » 19 Мар 2013, 18:24

Има изявен дизелджия некa и той да поства снимки и разказва.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот Radich » 20 Мар 2013, 01:00

Съжалявам че не пазя снимки които бях правил да покажа на клиентите си за какво иде реч по ремонта на гнп-то,чистенето на вихровите клапи,смяна на О-пръстените на дюзите и още няколко проблема съпътстващи тези мотори.Като механика тези мотори са доста здрави и спокойно мога да кажа че са милионници.Най често срещани проблеми са:проблеми в ЕГР,вакум системата,вакумни соленоиди,понякога и вакум помпите умират като зацапват цялата вакум система с масло,О-пръстените на дюзите и ГНП-то.С две думи ще кажа на колеги които има ДИЗЕЛ или ще взимат такъв за в бъдеще да НЕ СЕ СТРАХУВАТ да задават въпросите си и да знаят че тук всички ни събира марката СААБ,а не горивото и отговори ще има за всеки без значение,дали е бензин,газ и дизел :D
ИзображениеИзображение
Аватар
Radich
 
Мнения: 144
Регистриран на: 12 Мар 2013, 22:25
Местоположение: Ловеч

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот deyannn » 29 Мар 2013, 08:01

А къде точно се намира EGR клапана на 9-3OG и трябва ли да се маха пластмасовата кора отгоре на двигателя?
Знам, че на 9-3SS е м/у двигателя и радиатора от клипчета в youtube но къде точно е на 93-OG не разбрах.
deyannn
 
Мнения: 144
Регистриран на: 29 Мар 2013, 07:56

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот NIK » 29 Мар 2013, 08:41

http://www.youtube.com/watch?v=OQvpb22ilJg
Това е видео за демонтажа почистването и монтажа хубаво е да се провери дали не е скъсана мембраната със вакум тест и разликата е ,че на сааб е железен а не пластмасов само към края на производството станаха пластмасови.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот deyannn » 29 Мар 2013, 09:54

Благодаря за инфото - аз бях планирал по ето този начин (линк долу) да го правя без разглабяне с малко WD40 или поне да размърдам и да видя дали осезаемо заяжда въпреки че съм доволен от вървежа.

http://www.youtube.com/watch?v=Dl-WjT-SyDA

За профилактика на вихровите клапи май ще трябва да отида при специалист.
Това те ли са на първата снимка силно зацапаните?
deyannn
 
Мнения: 144
Регистриран на: 29 Мар 2013, 07:56

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот NIK » 29 Мар 2013, 12:38

Даже тези са чисти разглабял съм доста по зле от тях почити не минава въздух.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот fory79 » 29 Мар 2013, 19:10

За профилактика на вихровите клапи май ще трябва да отида при специалист.
Това те ли са на първата снимка силно зацапаните?

:idea: Бих те посъветвал, ако нямаш условия понеже е доста поразглабяне и сваляне на металните тръби на ГНП + смяна на гарнитурките на смукателя и неговото херметизиране, както и доста мръсна работа е, да се довериш на някой монтьор с опит по въпроса. Моите като ги чистих се бях омазал тотално и наистина от дупка за 5ст. беше станала по малка - на местата без клапичка колкото фас и всичката мръсотия (сажди с масло подобни ма мазут) трябва да се почисти до блясък.
Saab 900-2.3i Automatic + hirsh & 9-5 2000T Automatic by WhitePower
LZ 2 HZB Изображение Изображение
Аватар
fory79
 
Мнения: 795
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:05
Местоположение: Plovdiv.Lovech

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот Radich » 29 Мар 2013, 23:07

Добре дошъл тук при нас където няма теми табу дизел или бензин и неудобство да си зададеш въпроса макар и за дизелов СААБ и бъди сигурен че ще получиш отговор дали от мен,от НИК,или някой друг колега.Знам от стария форум че си със стария мотор 115к.с и управлението на ЕГР-а ти е вакумно.За да стигнеш до него махаш кората на мотора и ще го видиш по средата на всмукателните тръби отпред на двигателя.Намира се точно където влиза маркуча на турбото в всмукатела.Какво те навежда на мисълта че ЕГР-а не работи както трябва?Напиши каква грешка ти записва и какви са симптомите,а колкото до вихровите клапи от снимката на НИК ,трябва всяка година да се свалят и чистят.Какви са ти проблемите опиши по подробно?
ИзображениеИзображение
Аватар
Radich
 
Мнения: 144
Регистриран на: 12 Мар 2013, 22:25
Местоположение: Ловеч

Re: Проблемите на дизел 2,2

Мнениеот deyannn » 30 Мар 2013, 19:44

Мерси, добре заварил! Аз съм и в двата форума де - няма цялостна миграция при мене, но няма лошо да се включа и в тази част на общността, която е в този форум.

Иначе няма грешки - всичко е точно :)
Просто се сетих преди около година на последната голяма среща ми споменаваше някой, че е добре профилактично от време на време да се почистят въздишни пътища ЕГР и т.н. когато споменавах за разхода си и като поглеждах тук се сетих за тези съвети за профилактиката.

Иначе колата си работи екстра.
Има само един странен звук при рязко ускорение 1500-3000 примерно по наклон нагоре и недозагрял двигател (посредата между синьото и средното ниво) звука идва малко странно на тласъци ... въпреки че си ускорява нормално ... но е трудно да се опише - може би ако направя клипче някоя сутрин.


Поздрави,
Деян
deyannn
 
Мнения: 144
Регистриран на: 29 Мар 2013, 07:56

Следваща

Назад към Общ технически раздел

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта