Мнения за газов инжекцион в СААБ

Въпроси и отговори, свързани с общо технически идеи и проблеми на всички модели. Избор на сервиз, подобряване на аудио системи и т.н.

Модератори: DrakonSSon, NIK, WhitePower, fory79

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот emo75 » 13 Юли 2017, 11:22

jungleraver написа::geek: Емо, все едно дискутирам с телевизора друже, написах вече че инсталатора и настройката на газта са не по-малко важни, това е същото все едно да си купиш за вкъщи гранитогрес за 100€ квадрата, и да викнеш да ти го реди някой манго дето е редил само тротоарни плочки до сега, ама се бие в гърдите, че всичко може.
Разберете, не самата газ е виновна, просто са много неизвестните докато заработи като хората. Мога да изредя три много големи сервиза в София, където уж са "най-добрите", ама настройката се прави на място с форсиране на двигателя :alli: да, на чичо Пешо на голф тройката номера минава, ама да се опитваш да настроиш турбо мотор така е меко казано аматьорска работа, и предразполага наистина към големи щети.


;) Добре, ти казваш, че газта е супер, аз казвам "имайте едно наум" ;) :lol: Така стигаме ли до консенсус :nabira:

Само едно ще ти кажа и приключвам с конкретиката по темата: и двете коли са правени от хора, през които са минали десетки и стотици сааби. :tboost: Пак казвам: може един на хиляда да издърпа късата клечка, но важното е да не си ти ;)
Пък всеки си има глава на раменете и си решава кое му е по-изгодно.
бивш пилот на аеро 9-5
Аватар
emo75
 
Мнения: 1014
Регистриран на: 20 Юли 2015, 14:51
Местоположение: Пловдив
пилот на: ex-aero 9-5

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот jungleraver » 13 Юли 2017, 13:50

Не казвам че газта е супер, писал съм и назад че НЕ съм газов фен. Просто е приемлив вариант, и не може пряко да се обвинява газта за всеки проблем и счупен мотор. Съгласих се с твоето "едно на ум", което важи както за газта, така и като цяло за СААБ турбо бензин на годинки и незнайни километри, достатъчно родили има със газ, и още повече без газ, не случайно по книгите си пише пълна ревизия на двеста и нещо хиляди и това е, ако се спазва, ще виждаме още доста години самолети по улиците, ако на някой му се минава тънко и иска да кара над 200 коня за под 5 хиляди лева и да не пипа нищо - още по-добре, повече донори за нас останалите :lol: В тоя ред на мисли, по-добре на газ, и с част от спестените пари да си поддържаш колата редовно с качествени части, масла, консумативи и гуми, отколкото да караш на бензин с бюджетни масла, менте части, и гуми втора употреба.
Последно искам да те питам как точно роди твоя мотор, в смисъл какво се случи и какви бяха пораженията по него като го отворихте, питам от интерес, не искам да спорим повече или да се заяждам?
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот emo75 » 13 Юли 2017, 14:27

Моят мотор роди внезапно :lol: Тук даже, ако ти се занимава, може да прочетеш хронологично случката. Карах на магистралата и трябваше да отбия за Панагюрище и точно като отбих - извъднъж започна да тресе в движение, да не може да набира с повече от 80-90 км/ч. Комичното е, че това се случи, докато говоря с Ник по телефона и му обяснявах как хубаво върви самолетът :lol: Първо мислехме, че е някоя разкачила се тръба по турбо-пътищата, но истината се оказа далеч по-неприятна - като замерихме налягането в цилиндрите. Последва отваряне и пълна ревизия, според преценката на Ник и моите финансови възможности.

Теориите за случилото се са най-различни. Едно от обясненията е газта и неправилно работещият газов инжекцион, който иначе е от най-скъпите и точно пасва за мощността на аерото - японски инжектори кейхин с холандска система Принс. Две седмици преди да роди двигателят, ГИ-то започна да накъсва при работа - оказа се заминал инжектор, тъкмо поръчах нов по ибей и колата роди. После като разгледах по-подробно ситуацията забелязах, че два от инжекторите са били не с цвета като за хранене на 230 коня. Предполагам, че в Италия джамбазът набързо е сглобил аерото, наблъскал е каквото има под ръка, за да работи на първо време ГИ-то и така е докарано в Бг. Като отворихме двигателя се оказа, че главата е леко прегрявана преди това. Но при раждането, колата беше карана на бензин.

Откакто Ник я направи, проблеми нямам. Вече двигателят е разработен, но карам само на бензин - вече 27 хил км.

Уточнявам, че колата не е купувана на сляпо, а е диагностицирана от Ник на място в автокъщата в Сливен. Но има неща, които няма как да предвидиш.
Затова сега, ако можех да се върна назад, бих купил малко по-скъп сааб, но да знам, че е поддържан, защото после се вкарах в такъв филм, че ми се зави главата. Просто тази кола глътна бюджет, който не беше предвиден за нея. Накратко казано: надскочих себе си :D
бивш пилот на аеро 9-5
Аватар
emo75
 
Мнения: 1014
Регистриран на: 20 Юли 2015, 14:51
Местоположение: Пловдив
пилот на: ex-aero 9-5

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот jungleraver » 13 Юли 2017, 16:28

:nabira: Важното е, че сега двигателя е като нов, родил-родил, случва им се понякога на жените и колите....но се оправят :lol:
А знаеш ли какви бяха пораженията, или NIK трябва да обяснява, в смисъл има доста голяма разлика между духнала гарнитура, попрегорял клапан и екстремности като разтопено/счупено бутало?
Това с инжекторите е било гадно, ето потвърждава ми се тезата "газаджия му кажи и не го обиждай повече", може и да има изключения, но лично не познавам.
Важното е да си караш с кеф, пък и е друго чувството като знаеш че спокойно можеш да си врътнеш още 200-300 хиляди без да мислиш за нищо различно от периодична поддръжка :turbo:
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот emo75 » 13 Юли 2017, 17:15

Може би е по-добре Ник да напише какви точно са били пораженията, защото аз лично не съм отварял двигателя. Доколкото разбрах от него, съм се разминал сравнително леко. Най-важното е, че валът и биелите са били в добро състояние.

Но всичко е дошло от прегряване - сега дали заради кофти смес от работата на газ, дали поради някаква друга причина- когато колата е карана от предишния собственик в Италия - вероятно е съвкупност от фактори, но при мен е дошла полусготвена :lol: Не й направих и 15 хил км и се наложи да я оправяме основно.

Аз затова вече съм много мнителен на тема "газ при сааб с много коне". Още повече газаджия, който има сааб, ми призна, че не може сам да си настрои колата да му работи, както трябва на газ :lol:

Естествено двигател може да роди по различни причини, едва ли само газта е фактор. Но именно, защото караме коли на не знам си колко хиляди километра е малко руска рулетка тая работа с газифицирането
бивш пилот на аеро 9-5
Аватар
emo75
 
Мнения: 1014
Регистриран на: 20 Юли 2015, 14:51
Местоположение: Пловдив
пилот на: ex-aero 9-5

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот zliqiliq » 13 Юли 2017, 19:07

Когато газаджията знае какво прави, и ти като потребител знаеш, на какво гориво караш(да си правиш сметката, със стъпката), не виждам какво може да се случи. Не малко saab са на газ. Едва ли 100% са с основен заради горивото.И аз не смятам, че е идеалното гориво, ама няма как, толкова ни са възможностите.
Аватар
zliqiliq
 
Мнения: 392
Регистриран на: 08 Сеп 2016, 12:44
пилот на: 9-5

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот emo75 » 13 Юли 2017, 20:00

zliqiliq написа:Когато газаджията знае какво прави, и ти като потребител знаеш, на какво гориво караш(да си правиш сметката, със стъпката), не виждам какво може да се случи. Не малко saab са на газ. Едва ли 100% са с основен заради горивото.И аз не смятам, че е идеалното гориво, ама няма как, толкова ни са възможностите.


Точно пък за твоя сааб и за този на Дракона проблеми с газифицирането няма. 150 коня си ги газифицират наред всякакви майстори. Друг е въпросът, когато конете станат 230 и нагоре. Там масово окапват. В Пловдив няма нито един, който успешно да е газифицирал сааб над 220 коня. За София майсторите са максимум 2-3-ма, като броим и Илчо.
Но и при "майсторите" не е винаги само мед и рози.

Така, че да - на теория е едно, на практика, обаче, нещата не са съвсем такива. Пък всеки е свободен да си кара и чупи колата, както намери за добре. ;)
бивш пилот на аеро 9-5
Аватар
emo75
 
Мнения: 1014
Регистриран на: 20 Юли 2015, 14:51
Местоположение: Пловдив
пилот на: ex-aero 9-5

Re: Мнения за газов инжекцион в СААБ

Мнениеот zliqiliq » 13 Юли 2017, 21:18

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Аватар
zliqiliq
 
Мнения: 392
Регистриран на: 08 Сеп 2016, 12:44
пилот на: 9-5

Предишна

Назад към Общ технически раздел

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта