Дневника на едно NG900 Aero

Saab 900

Модератори: DrakonSSon, NIK, WhitePower, fory79

Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот jungleraver » 04 Юли 2016, 09:01

В тази тема ще пиша за проблеми и решения, с които се срещам, хем ще е полезна за вас колеги, хем ще я ползвам за нещо като дневник/сервизна книжка :turbo:
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот jungleraver » 04 Юли 2016, 09:28

Пресен случай от петък вечер - решавам, че ще сменям антифриза с G12+, източвам, правя промивка с добавка за почистване, източвам, наливам чиста вода да изплакне добре добавката и изненада - бял пушек и водни пръски от ауспуха, естествено първо предположение гарнитура глава, второ спукана глава. Консултация с няколко майстора - същата диагноза, накрая всички залагат на спукана глава към смукателен порт, защото не надува маркучите, няма капучино в маслото или антифриза. А пие вода като камила на оазис...вече тотално пред отчаяние реших да упорствам, разгледах схемите на охладителната с-ма, и ми светна:
Ето и аз да кажа нещо полезно - проблема беше тъпата г-ра на смукателния колектор или по точно хубавеца дето я свалял последния път и му се досвидяло да смени с нова и мазал силикони и боклуци, има там три водни пасажа между портовете, и като стой та гледай си пийва директно в двг-то като пробие гарнитурата (което е станало доста лесно с помощта на добавката, явно ще да е доста силна, защото направо беше разтворила силикона на някакви бучки, които като стиснеш се мажат като сопол, а като изсъхнат стават на прах) Добре че имах късмет навреме усетих и не направи воден удар, щото пушеше като локомотив. Разглобих всичко, изчистих мърсотиите, смених г-рата, и махнах тази плочата с нагревателите, които според мен нямат никакъв смисъл за нашите климатични особености (ТРЯБВА ДА СЕ СКЪСЯТ БОЛТОВЕТЕ НА КОЛЕКТОРА след като се махне плочата!!!). Изчистих и инжекторите, не мога да позная сега колата, по спокойно работи и осезаемо повече върви. И не иска да пие лилав антифриз :)
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот NIK » 05 Юли 2016, 17:40

Моля да снимаш въпростанта плоча нагревател на много коли съм я махал никога не се сетих да я снимам за инфо на всички за лилавия антифриз е хубаво заради турбото да го подсилих на градуси повече от -40 до -50 или -55 да пазиш турбина в летните жеги.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот jungleraver » 05 Юли 2016, 22:11

Изображение

Изображение

Ето я плочката колеги, доста е рестриктивна, но си е занимавка да се свали, заслужава си да се махне ако имате работа там по друга причина.
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот NIK » 06 Юли 2016, 17:24

Много благодаря за снимката отърваме от една тежка мисъл къде да намеря подобна снимка за инфо и помощ на закъсали.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот jungleraver » 07 Юли 2016, 10:44

Моля, радвам се че с нещо мога да помогна на форума.

Искам и нещо да попитам - заслужава ли си да сложа Viggen интеркулер, или направо да скачам на ибейски 550х180х65мм, дали има много голяма разлика между двата, ако някой има опит моля да сподели?
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот freaktattoo » 07 Юли 2016, 11:17

Всички 9-3 стара генерация с Т7 са с такъв кулер, а също и дизелите. Ще го познаеш по това, че входа и изхода на кулера са от двете му страни и са малко по-широки. При този монтиран на Т5 9-3 и 900 маркучите и двата са от едната страна на кулера. Имай предвид, че на някои коли има разлика и във водните маркучи , за да може да има място за тези за кулера. Тоест трябва ти кулер, маркучи за въздух и евентуално един воден от водната помпа до радиатора.На 9-3 ката на жена ми го смених с новия от любопитство, разлика във вървенето не усещам, но температурата на въздуха на живи данни е по-ниска.
Изображение+Изображение=Изображение
Аватар
freaktattoo
 
Мнения: 609
Регистриран на: 18 Мар 2013, 18:18
Местоположение: София
пилот на: SAAB 9000 Aero

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот NIK » 07 Юли 2016, 17:25

Много правилно си се орентирал алуминиевите кулери за тунинг са за предпочитане издържат на въздух казана(това отстрани на всеки реадиатор направено от пластмаса)също е алумин ще трабвя да изградиш връзките със силиконови колена след това спираш да мислиш за този проблем.По големия кулер охлада въздуха който е небходим за изгарянето това го усещат най много Майните на 40 градуса със стоков кулер си е голям зор както и ако гониш по магистралата макса който достига стока е 120 градуса входящ въздух това със алумин кулер не съм го виждал.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот jungleraver » 12 Юли 2016, 11:02

Колеги, мерси за полезното инфо, като цяло се двоумях дали си заслужава направо изцяло алуминиев, или разликата е пренебрежима с Вигенския, но като гледам какво е писал NIK, направо по-добре да сложа 550х180х65мм, въпреки че Вигенския е направо песен за монтаж. Имам голямо желание да го сменя, защото стоковия "crossflow" е доста по-неефективен, а и удължава турбо пътя сигурно с метър, разлика във вървежа и аз не очаквам кой знае каква, просто малко по-облекчен термично мотор, и евентуално малко по-рязко развъртане заради скъсените пътища.
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 460
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Дневника на едно NG900 Aero

Мнениеот NIK » 12 Юли 2016, 17:14

Освен кулера навий със термолента изпускателната генерация от турбото до началото на купето(тази част под чистачките ) да видиш каква разлика ше има със градусите.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Saab 900

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта