Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Saab 900

Модератори: DrakonSSon, NIK, WhitePower, fory79

Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот jungleraver » 10 Юни 2016, 12:24

Здравейте колеги,

Евала за готиния форум :turbo:
След няколкогодишно лутане в N/A средите, отново ми дойде акъла и се качих на турбо СААБолет, NG900 '96 B204L.
Колата я взех с доста проблеми, повечето от които ми бяха ясни, и малко по малко я вкарвам в правия път, но сега срещам малко затруднения:

Първо, оборотите на ПХ са ми по-високи от каталожните - 950-1000, снощи лъснах МПХ, и смених всички вакумчета, но промяна няма, което ме наведе на мисъл за TPS - през OBD го видях, че без да пипам педала, стои на 11%, при пълна газ стига до 80% - нормални ли са тия стойности?
Второ - CTS - колко са темп. сензори на антифриза по мотора, един и същи ли подава сигнал към таблото и ЕКУ-то, и стойностите, които гледам през OBD-то, тези, с които работи ЕКУ-то ли са?
Трето - е ли е възможно запушен катализатор да е причината за високите обороти и последния въпрос по-долу, защото съм 100% сигурен, че е задръстен - оригиналния на 20 години и 227х. км. е?

Всичко това питам, защото колата харчи много. Твърде много според мен - карам като пенсионер, до 3000об., лееко-леко, без климатроник...и СИД-а ми дава разход 17 - който явно е и реален, според простите сметки които си направих колко сипвам, и колко съм изминал. Говорим за градско в София, но не чак много къси разстояния - да речем нямам курс под 10км, и не карам в най-пиковите часове и задръствания.

Всякакви коментари са добре дошли, предварително благодаря!
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 459
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот emo75 » 10 Юни 2016, 18:30

Понеже и аз трябваше да се справям с проблема "запушен катализатор" - да споделя моя опит... Доколкото разбрах, животът на оригиналният катализатор е с гаранция до 200 хил км. След това е Божа работа.
Запушеният катализатор е много неприятна ситуация - колата се мъчи, турбото надува, двигателят не отлепя както трябва - твърде е възможно да влияе и на разхода на гориво. Аз лично не забелязах голяма разлика в разхода, но и не съм следил, в интерес на истината. Разликата във вървежа обаче е доста осезаема след отстраняването на запушения катализатор. Сега съм със спортен такъв, наложи се и допълнителна софтуеърна намеса. Поне при моя модел сааб така стояха нещата....

Ако не те бърка шума при работата на двигателя, може просто да избиеш запушения катализатор и да го замениш с тръба, както правят доста колеги.
бивш пилот на аеро 9-5
Аватар
emo75
 
Мнения: 1014
Регистриран на: 20 Юли 2015, 14:51
Местоположение: Пловдив
пилот на: ex-aero 9-5

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот NIK » 10 Юни 2016, 18:49

Благодаря за милите думи относно форума за оборотите има възможност да навивали жилото да държи обороти поради проблем със вакумите за това пробвай да развъртиш жилото да провериш имали ефект.За катализатора мисля твоя е метален вътре и по трудно се запушва но не пречи да го махнеш ще имаш едни 5% повече мощност не са малко и повече лекота на газовете за турбото.Температурата за таблото е от датчика до 4ти цилиндър близо до термостата другия син на цвят се намира между колектора на 2ри и 3ти цилиндър той е за Екуто.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот DrakonSSon » 11 Юни 2016, 12:07

Добре дошъл :welcome:
радвам се, че ти харесва форума
Надявам се тук да откриеш разрешение на твоите проблеми, сигурен съм че колегите ще помогнат ;)
Сааб за мен не е само една кола, тя ми помогна да се запозная с приятел, тя ме накара да заобичам автомобилите и свободата която те ни дават!
Не е важно дали караш Сааб, важно е той да е в сърцето ти и да вярваш в неговата философия... :)
Аватар
DrakonSSon
 
Мнения: 1345
Регистриран на: 15 Мар 2013, 16:31
Местоположение: Казанлък
пилот на: 9-5 SE MY 1998 2.0t 150 к.с.+

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот jungleraver » 13 Юни 2016, 09:43

Мерси за топлото посрещане :saabbord:

@emo75 - мерси за споделената информация, ще го махна и аз, не смятам че при мен ще има нужда от бъркане в мозъка, защото имам 1 ламбда сонда, и тя е преди кат-а. Мисля да сложа права тръба, защото на последния ми автомобил направих цялостна генерация от колектора само с резонатор и крайно гърне, и за 6 месеца смених три резонатора - първия изгоря за дни, следващите имаха някакъв отвратителен метално-дрънчащ резонанс при определени обороти. Накрая и там сложих тръба, и нещата заспаха, а най-странното беше, че шума не се повиши.

@NIK - жилото на газта предполагам имаш предвид - напълно отпуснато си е на празен ход, това беше първото, което проверих. Вакуумите на 90% ги подмених, остана смотаното PCV тройниче с гумичката му, но нещо не намирам от къде да си го купя. Мерси за пояснението за сензорите, явно са ОК, защото показанията на таблото и през OBD съвпадат.

Очаквам някой да каже нормално ли е TPS да е 11% при празен ход, и 80% на пълна газ?

Да кажа и аз нещо смислено:

Сълзене от семеринг колянов вал от към скоростите - някой Голфаджия беше обърнал PCV клапанчето - съответно в буст турбото надува в картер, капак клапани и т.н.....обърнах го в правилната посока и веднага спря сълзенето.

Реле регулатора на алтернатора може да се извади без демонтаж на алтернатора - ако някой има интерес ще напиша подробно обяснение.

Поздрави на всички!
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 459
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот NIK » 13 Юни 2016, 17:15

За TPS не помня стойности като пристигне някоя ще ги проверя обещавам колкото до гумичката на тройника аз имам такава оригиналдъ подържам посотоянно наличности.PCV клапана най добре го пробвай дали държи на вакум като засмучеш със уста трябва да се лепне за езика иначе не върши работа ама никак.Регулатора е лесен за смяна огледа ли колектора дали е надран и износен само смяна на регулатор ако имаш износен колектор не става сполучлив ремонт.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот jungleraver » 14 Юни 2016, 09:12

ОК, ще чакам да кажеш, самото PCV държи, тоест трябват ми гумичката и тройника ако ги имаш драсни едно ЛС.
За съжаление си изпочупих ръцете, но проблема не е от регулатора, колектора не беше много зле. И със стария, и с новия регулатор зареждане няма никакво, така че днес ще пробвам направо друг алтернатор.
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 459
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот jungleraver » 17 Юни 2016, 08:31

Такаа...вчера си взех сааболетчето от смяна на алтернатор - е, сега поне зарежда, но празния ход варира от 1400 до 1600 об?!?!
Къде и какво да търся, по ОБД всичко е нормално или поне така ми изглежда, вакуумите са ОК...жилата не задържат, МПХ свети, единствено дросела още не съм чистил, но някак се съмнявам да е от него.
Всякакви идеи са добре дошли :los:
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 459
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот NIK » 17 Юни 2016, 17:27

Почисти стъпковото моторче после го смажи лека да не прекалиш със мазното след това трябва да си нормализира оборотите.
Цяла Бълагрия се напълни със Поп КРЪСТЬОВЦИ дяконе.
OT ДОБЪР ПРИЯТЕЛ СТАВА САМО ДОБЪР ПРЕДАТЕЛ
КРИЛА ИМАT ТИЯ ДЕТО СЪРЦЕТО ИМ ИСКА ДА ЛЕТИ - Николай Хайтов
NIK
 
Мнения: 5106
Регистриран на: 12 Мар 2013, 18:02
Местоположение: Пловдив

Re: Обороти ПХ, TPS, CTS, размисли и разход..

Мнениеот jungleraver » 18 Юни 2016, 00:14

Изчистих го друже, с оня червения моточистител в ултразвукова вана, направо светна отвътре а и отвън, и го смазах с малко синтетично за скорости, като после го изцедих, обаче греда. Като запаля пали на нормални обороти, и след няколко секунди почва да качва, имам чувството че колкото повече загрее, по високи стават, след час в задеъстване бяха над 1500. Твърдо не смуче въздух от никъде, всичко минава през моторчето. Утре ще пробвам с моторче от морга да видя дали моето е откачило, и ако не трябва да се търси какво го кара да седи отворено.
Аватар
jungleraver
 
Мнения: 459
Регистриран на: 01 Юни 2016, 15:17
пилот на: 900NG Aero

Следваща

Назад към Saab 900

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта