Разлика м-у червена и черна касета

Saab 900

Модератори: DrakonSSon, NIK, WhitePower, fory79

Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот eddy » 22 Юли 2013, 20:18

Здравейте, някой дали е запознат дали има фактическа разлика м-у касетите или просто цвета е отличителен белег за мощността на мотора - демек турбо надува. Въпросът ми идва, след като много хора, докато продавах 9000, ми казаха, че карат с черни касети, които са им били резервни и сега си търсят пак червени, но никой от тях не каза, че има промяна във вървежа, след като е заменил червената с черна, а и като докарвах 900-ката, тя беше с черна, но вървеше в оборотите преди турбо надува, чувствително по-леко от 900-ката на един познат, която е с червена работеща касета. Та точно поради този факт, се замислих дали всъщност има разлика в касетите, освен цветова :)
eddy
 
Мнения: 28
Регистриран на: 27 Юни 2013, 21:09

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот WhitePower » 22 Юли 2013, 21:26

Не ми се обиждай но не ми се пише сега ,че до сега съм настройвал бегачки и нямам сили .

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=180774

Но в общи линии
Изображение
Power Under Pressure
Saab 9-5 Hot Aero -250hp
Volvo S80 2.0 T5 - 180hp
Ex. Punto GT turbo - 280HP Powered By WhitePower
Alfa Romeo 147 1.9 16V -170HP Powered By Dagi

Изображение
WhitePower
 
Мнения: 1421
Регистриран на: 11 Мар 2013, 22:59

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот eddy » 22 Юли 2013, 21:59

one uses AC , the other uses DC for the knock detection.

supposedly you can use a black DI in place of a red DI, but not the other way round. personally i would just use what saab specced in the first place. due to the AC/DC difference. apparently knock detection doesn't work properly on t5 cars if you use a black di, i think you can dial that out with t5suite. but this is all from reading on my part, i have a t7 car with a black di in it.

Да си ползвал случайно Т5 suite ?
eddy
 
Мнения: 28
Регистриран на: 27 Юни 2013, 21:09

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот WhitePower » 23 Юли 2013, 09:40

Т5 не , минах направо на т7 но питай какво те интересува :) то няма мнооооог разлики

Като цяло червената си е за т5 черната за т7
Колата пали върви и с 2 те касети но не е същото като да си с точната за модела
да не казвам, че черните има няколко версии и най новите са по-добри от старите говора примерно за ТК3.4 и 3.7
Power Under Pressure
Saab 9-5 Hot Aero -250hp
Volvo S80 2.0 T5 - 180hp
Ex. Punto GT turbo - 280HP Powered By WhitePower
Alfa Romeo 147 1.9 16V -170HP Powered By Dagi

Изображение
WhitePower
 
Мнения: 1421
Регистриран на: 11 Мар 2013, 22:59

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот eddy » 23 Юли 2013, 17:37

Черната има по-дълго време за запалване на свещта и респективно по-добро изгаряне, но при Т5 не отчита толкова добре детонациите, та точно това, което е писано, дали с Т5 сют може да се настрои да чете правилно детонациите, да не говорим и за разликата в цените на черните и червените касети :)
eddy
 
Мнения: 28
Регистриран на: 27 Юни 2013, 21:09

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот WhitePower » 23 Юли 2013, 20:20

eddy написа:Черната има по-дълго време за запалване на свещта и респективно по-добро изгаряне, но при Т5 не отчита толкова добре детонациите, та точно това, което е писано, дали с Т5 сют може да се настрои да чете правилно детонациите, да не говорим и за разликата в цените на черните и червените касети :)

До тук добре , въпроса е кое ще ползваш за база ,че да чете правилно детонациите и по важния въпрос е кое е правилна детонация ,че да я настроиш?
-или слагаш червена касета , пипаш таблицата с предварение , че да почне да пише детонации по кнок таблицата
и после слагаш черната касета модифицираш всички кнок таблици докато нагодиш да пише пак толкова детонации като червената ( ако преди вече не е родил мотора )

не виждам защо трябва да си правим живота по сложен като може и да е по прост , ползваш това ,което е правилно
аз не съм забелязал Т7 заради по дългата искра примерно да е по бърз от Т5
Т7 моторите просто са по олекотени от към желязо ( за жалост)
Power Under Pressure
Saab 9-5 Hot Aero -250hp
Volvo S80 2.0 T5 - 180hp
Ex. Punto GT turbo - 280HP Powered By WhitePower
Alfa Romeo 147 1.9 16V -170HP Powered By Dagi

Изображение
WhitePower
 
Мнения: 1421
Регистриран на: 11 Мар 2013, 22:59

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот eddy » 23 Юли 2013, 20:39

Т5 с черна касета в ниските върви доста по-леко. Мислех че си го внушавам, понеже имам 2 червени и 1 черна касета, но след като вчера се разчетох, видях че доста хора са го установили. Да не говорим, че тук в БГ си намерих нова червена касета на цена близка до 2-ра ръка, но тук не цената е определяща, а плавния вървеж :) Освен това черната касета пак чете детонациите, при нея по-скоро проблема е не в раждането на двг, а в ограничаването на буста в следствие на дребни детонации, които тя отчита като по-сериозни, понякога без да се налага, или поне така разбрах. Както и да е, това не е толкова важно :)
eddy
 
Мнения: 28
Регистриран на: 27 Юни 2013, 21:09

Re: Разлика м-у червена и черна касета

Мнениеот freaktattoo » 23 Юли 2013, 22:26

По спомени черната е по-малко чувствителна с 20 процента, именно затова усещаш да върви леко с нея, понеже не реже буста, но пък тя няма burnoff функция за почистване на свещите.
Изображение+Изображение=Изображение
Аватар
freaktattoo
 
Мнения: 609
Регистриран на: 18 Мар 2013, 18:18
Местоположение: София
пилот на: SAAB 9000 Aero


Назад към Saab 900

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта